Oad was tot 2013 de grootste touroperator van Nederland. Oad staat voor Overijsselse Autobusdiensten en valt onder de Oad Groep, een organisatie met eigen reisbureaus onder de naam Globe Reisburo. Het hoofdkantoor van Oad reizen was gevestigd in Holten (Overijssel) en verzorgde reizen naar meer dan zestig internationale landen. Vanuit dit hoofdkantoor werden drie verschillende onderdelen aangestuurd, namelijk Oad Reizen, de Globe Reisburogroep en Oad Touringcarbedrijf. Oad Reizen is een reisorganisator die naar meer dan zestig landen wereldwijd afreist. De vervoersmiddelen die zij ter beschikking hadden waren vliegtuigen, bussen, auto’s, boten en treinen. De Globe Reisburogroep was één van de grootste reisbureau ketens in Nederland en Oad Touringcar bedrijf richtte zich op de touring carvloot en was daarin de grootste particulier op dat gebied van Nederland. In september 2013 werd Oad failliet verklaard. Er heeft echter een doorstart van het touringcarbedrijf plaatsgevonden onder de naam Oad Bus b.v. Van het bedrijf afkomstig van deze doorstart bestaat een Oad klantenservice, die u kunt bellen als u vragen heeft over het boekingsproces.
Geschiedenis van Oad
Omdat Oad een bekend gezicht is binnen de reisorganisaties in Nederland, is een korte geschiedenis ervan niet overbodig. Oad werd in 1922 opgericht door Gerard ter Haar, die toen zijn eerste motorvoertuig kocht. In 1924 begon Ter Haar met personenvervoer in Borne. In ongeveer dezelfde periode werden vergelijkbare diensten opgericht die als doel het vervoer van personen hadden. In 1942 werd de Overijsselsche Autobusdiensten O.A.D. opgericht in Holten onder druk van de Commissie Vergunningen Personenvervoer, die een samenwerking trachtte te vinden tussen 24 autobusbedrijven in het oosten van Nederland. In 1949 werd het bedrijf vervolgens omgezet naar een naamloze vennootschap. Het jaar daarop opende Oad een nieuw hoofdkantoor inclusief garage en werkplaats. Ook ontstond toen de Oad klantenservice. De jaren die daarop volgden breidde het openbaar vervoer steeds meer uit en nam de populariteit van groepsuitstapjes aanzienlijk toe. Vanaf dat moment ging Oad ook steeds meer verzorgde busreizen organiseren en in 1970 verscheen de eerst Oad-reisgids, waarin veel informatie stond over de reizen zelf, maar ook over de toen compleet vernieuwde Oad Klantenservice.
Verschillende soorten reizen
Sinds de doorstart van Oad hebben zij de focus meer gelegd op busreizen, cruises, reizen naar Disneyland Parijs en themareizen. Voorbeelden van themareizen zijn ‘relaxte reis’, ‘combinatiereis’, ‘stedentrip’, ‘pelgrimsroute’ en ‘de ronde van Tirol’. Ook biedt Oad leuke hotels aan en hebben zij veel aanbiedingen die regelmatig geüpdatet worden. Ook het huren van een bus bij Oad reizen is mogelijk, net als het reserveren van een reis voor grote groepen.
Oad Klantenservice
Oad heeft een klantenservice die al uw vragen beantwoordt. U kunt bij Oad klantenservice terecht voor vragen over uw reisnummer, maar ook als u de online beschikbaarheid van bepaalde reizen wilt weten. Tevens als u uw reis wilt wijzigen of annuleren of als u vragen hebt over de beschikbaarheid en prijs van de reis, kunt u bij de Oad klantenservice terecht. Heeft u een vraag over de prijs van de reis en wat hier allemaal bij inbegrepen zit? Geen probleem, bel de Oad klantenservice! Soms kan het voorkomen dat er onduidelijkheid bestaat over of een bepaalde reis echt geboekt is, maar ook dan kunt u terecht bij de klantenservice van Oad. Zij zullen u ook informatie geven over de betaalmogelijkheden van uw reis en staan open voor verbeteringen ten opzichte van de website.
Het klantenservice Oad telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice Oad