Hi Klantenservice
Hi is een Nederlandse mobiele telefonie aanbieder. Het bedrijf is een dochteronderneming van KPN. Toen het in 1996 ontstond, was het een van de eerste prepaid merken voor consumenten in Nederland. Inmiddels is ook de Hi Klantenservice een vast onderdeel geworden van het bedrijf, en wordt geprobeerd via deze klantenservice de klanten zo snel mogelijk van dienst te zijn.
De Gouden Duim prijs
In 2007 heeft Hi de Gouden Duim-prijs in het leven geroepen voor het meest origineel geformuleerde SMS-je. Bij deze wedstrijd ging het vooral om het op een zo kort mogelijke manier een bepaalde boodschap over te brengen. In dit soort sms-berichten worden letters en cijfer gecombineerd om op deze manier een verhaal te vertellen. De stichting die hieraan verbonden is, is Stichting voor de Nieuwe Taal. Ze hebben hun naam dan ook opgeschreven in de soort taal waarin zij willen dat het SMS-je geformuleerd wordt. Hun naam wordt dan ‘Stichting 4 D Nwe Taal”. Bij de formulering van de sms-berichten in deze wedstrijd ging het om berichten als “Sorry ik ben te laat” opschrijven als “Srry k b& 2L8”, wat uitgesproken kan worden als “Sorry ik ben too late”. Deze competitie is gericht op jongeren. De Hi Society, speciaal gericht op jongeren, is hieraan verbonden.
Hi Young
Hi Young is een speciale mobiele telefonie dienst van Hi voor kinderen. Bij het gebruik van Hi Young zit een speciale campagne waarin kinderen leren om op een zo veilig mogelijke manier te bellen, te sms’en en om te gaan met een mobiele telefoon. Binnen Hi Young bestaat een speciaal Hi Prepay Young onderdeel, waarin kinderen op een verantwoorde, voordelig en veilige manier leren te bellen met een mobiele telefoon. Hi vindt het namelijk belangrijk dat er rekening gehouden wordt met de risico’s van het gebruik van een mobiele telefoon voor kinderen. In het Prepay Young onderdeel zitten twee gratis nood-sms’jes die ingezet kunnen worden wanneer het tegoed op is. Op deze manier kunt uw kind u dus altijd bereiken, zelfs wanneer er geen geld meer op zijn of haar telefoon staat. Verder zijn de betaalde sms-diensten geblokkeerd, net als de 0906 en 0909 nummers. U hoeft zich als ouder dus geen zorgen te maken over onverwachte kosten die uw kind maakt met zijn of haar mobiele telefoon.
Hi Klantenservice
Hi biedt aan al zijn klanten een Hi klantenservice aan. De klantenservice kan bereikt worden via de telefoon, maar u kunt er ook voor kiezen om de Hi klantenservice te benaderen via een Forum, waar je antwoord kunt krijgen van een andere klant of van een moderator. Ook zet Hi de sociale media Facebook en Twitter in als klantenservice. Daarbij wordt Twitter vooral gebruikt om het snel te beantwoorden van vragen bij de Hi klantenservice, en wordt Facebook vooral ingezet voor nieuws, acties en tips. Ook kan je de Hi klantenservice raadplegen door Hi een e-mail te sturen.
Het klantenservice HI telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice HI