FIAT, geschreven in hoofdletters, staat voor Fabbrica Italiana Automobili Torino. Het is een italiaans industrieel concern en tevens ook een beroemde autofabrikant. FIAT is met name bekend geworden door haar populaire compacte autootjes. FIAT is in 1899 opgericht door Giovanni Agnelli. In 1900 werden de eerste auto’s geproduceerd. Op dat moment was er nog geen logo voor FIAT. Deze werd pas in 1904 ontworpen door Biscaretti. In het begin was FIAT vooral een bedrijf dat auto’s produceerde voor autoraces, en tijdens de Eerste Wereldoorlog werd met name geproduceerd voor het leger. Na de oorlog kwam de civiele produductie van FIAT auto’s echter wel weer op gang. Tot aan de Tweede Wereldoorlog verliep dit redelijk voorspoedig en FIAT werd zelfs actief op de Amerikaanse markt. Echter, in de Tweede Wereldoorlog was Mussolini actief in Italië. Toen moest het enkel hebben van de Italiaanse markt. Na de Tweede Wereldoorlog kon FIAT echter, onder andere door het Marshallplan, hun autoproductie weer oppakken. Dit deed FIAT met veel succes en tot op heden produceert FIAT handige compacte auto’s die vooral voor alledaags gebruik gebruikt worden. Echter, in FIAT is nog steeds het meest populair in Italië. Op 1 augustus 2014 werd bekend dat FIAT en Chrysler gaan fuseren. Ze zullen verder gaan als FIAT Chrysler Automobiles (FCA). Klantenservice staat bij FIAT echter immer voorop. Dat is waarom FIAT ook veel aandacht besteedt aan haar klantenservice. De FIAT klantenservice bestaat uit verschillende onderdelen. Het meest belangrijke onderdeel van de FIAT klantenservice is de website van FIAT. De website van FIAT Nederland is www.fiat.nl. Hier kunt u al uw informatie over FIAT vinden. Ook vindt u hier nog meer informatie over de FIAT klantenservice. De FIAT klantenservice is verder onderverdeeld in drie secties, namelijk: “informatie”, “klachten”, en “suggesties”. Voor een vraag kunt u terecht bij het “informatie” onderdeel van de FIAT klantenservice, voor een klacht bij het klacht onderdeel van de FIAT klantenservice en voor een suggestie of een opmerking kunt u terecht bij het suggestie onderdeel van de FIAT klantenservice. Hier maakt de FIAT klantenservice tevens een onderscheid tussen particuliere en zakelijke klanten. De reden dat de FIAT klantenservice zo is onderverdeeld is omdat u dan als klant altijd precies de juiste informatie van de FIAT klantenservice medewerkers zal krijgen. De juiste mensen van de FIAT klantenservice nemen dan uw tip, vraag, klacht of opmerking in behandeling. U kunt de verschillende afdelingen van de FIAT klantenservice zowel per email als per telefoon bereiken. Het is dus aan u de keuze welke manier u het meest prettig vindt. Er zijn dus veel verschillende manieren om de FIAT klantenservice te bereiken. Vergeet echter niet om ook eerst de website van FIAT te controleren voordat u direct contact opneemt met de FIAT klantenservice. Misschien is er namelijk al antwoord gegeven op uw vraag op de website van FIAT.
Het klantenservice Fiat telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice Fiat