Federatie Dierenambulances Nederland (FDN) Klantenservice
De Federatie Dierenambulances Nederland (FDN) is opgericht in 1993. Daarvoor bestonden er reeds onderlinge contacten en vond overleg tussen een aantal dierenambulances plaats. De voorloper van de federatie ontstond in 1984. In dat jaar nam de Stichting Dierenhulpverlening Woerden het initiatief om een overleg met de aangrenzende dierenambulanceorganisaties in het leven te roepen. Op 8 mei 1985 vond een eerste informeel overleg plaats. Toen de kring van deelnemers uitgroeide werd gekozen voor een nieuwe naam: Regionaal Overleg Dierenambulances Midden Nederland (RODAM). Woerden werd de vaste ontmoetingsplaats. De (geografische) omvang van RODAM werd in de loop van de tijd zo groot, dat er stemmen opgingen voor een landelijk overleg, dat de plaats zou in nemen van het regionaal contact.
De feitelijke aanzet tot oprichting van een landelijk orgaan, was een grote manifestatie in vorm van een landelijke presentatie van dierenambulances op 2 oktober 1992 in Gouda, waaraan toen 23 dierenambulances deelnamen. In een voorjaarsvergadering in 1993 werd door RODAM het besluit genomen, dat een landelijk orgaan zou worden opgericht. Vier leden namen zitting in een commissie van voorbereiding. Zij vormden het bestuur van de op 23 september 1993 officieel in het leven geroepen rechtspersoon: de Federatie Dierenambulances Nederland (FDN). Op zaterdag 25 september 1993 volgde de eerste kennismakings-vergadering in een collegezaal van de Faculteit Diergeneeskunde te Utrecht. Reeds toen gaven 31 dierenambulance-organisaties zich op als lid, waarna later nog vele volgden.
Op dit moment zijn veel dierenambulance-organisaties aangesloten bij de federatie Dierenambulances Nederland. De federatie houdt kantoor bij Secretariaten Support in Maarn aan de Amersfoortseweg 38. Hierom is de FDN klantenservice juist zo belangrijk.
U kunt de FDN klantenservice bereiken via het telefoonnummer 0343-521751 of per fax via het nummer 0343-516776. Per e-mail is de federatie bereikbaar op het adres info@fdn.nl. U kunt dit adres ook gebruiken, als u klachten hebt over de dienstverlening door een Dierenambulance. FDN stelt het op prijs, als u in dat geval ook de organisatie aanschrijft, waarop de klacht betrekking heeft.
Zoekt u naar een dierenambulance in de buurt? Via een kaart op de website vindt u de dichtstbijzijnde dierenambulance. Meer informatie is te vinden door een link op de website aan te klikken. Als u lid bent van de FDN en beschikt over een toegangscode, kunt u op de website inloggen om naar het FDN intranet te gaan en gebruik te maken van de FDN klantenservice.
De website biedt u als klant van de dierenambulance ook de mogelijkheid gebruik te maken van een nieuw administratie programma. Deze wordt speciaal beschikbaar gesteld aan dierenambulances. Hiervoor kunt u de website www.menodi.nl bezoeken. Ook kent de website een speciale ledenpagina, een fotogalerij een gastenboek om uw FDN klantenservice ervaring nog beter te maken.
De FDN klantenservice stelt aan zijn bezoekers ook diverse links beschikbaar. Zo is Baasje gezocht.nl een collectieve website van een groot aantal ideële instanties, die zich inzetten voor directe herplaatsing van (huis)dieren waardoor deze dieren, in het geval van honden en katten, zonder tussenkomst van een asiel bij hun nieuwe baasje terechtkomen.
Het klantenservice FDN telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice FDN