DELTA Klantenservice –
DELTA N.V. is een Nederlands nutsbedrijf en leverancier van verschillende producten zoals gas, water en elektriciteit. Ook afvalverwerking, internet via de kabel, digitale telefonie en zowel analoge als digitale radio- en televisiesignalen horen bij de services die DELTA aanbiedt. Als u in contact wil komen met het bedrijf, kunt u ook eens zoeken naar de DELTA Klantenservice.
Ontstaan
DELTA is in 1991 ontstaan vanuit een fusie tussen de Watermaatschappij Zuidwest-Nederland (WMZ) en de Provinciale Zeeuwse Energie Maatschappij (PZEM). Met meer dan 3000 werknemers in dienst is DELTA een erg groot bedrijf dat vooral actief is binnen Zeeland. De provincie Zeeland is dan ook de grootste aandeelhouder van het bedrijf met een belang van in totaal 50%. Het bedrijf Evides is voor 50% eigendom van DELTA. Evides levert drinkwater in het meest zuidelijke deel van de provincie Zuid-Holland. Evides zal echter in de toekomst los worden gekoppeld van DELTA. Omdat DELTA zo’n groot bedrijf is, is het een fijn idee dat er een DELTA Klantenservice bestaat, waar klanten terecht kunnen met vragen, opmerkingen of klachten.
Fusie
In 2006 werd de Wet Onafhankelijk Netbeheer ingevoerd. Deze wet, De WON, die ook wel de Splitsingswet genoemd wordt, zorgt ervoor dat alle geïntegreerde nutsbedrijven hun activiteiten zoveel mogelijk gesplitst worden in drie onderdelen, namelijk productie, transmissie en distributie. In 2008 werden de netwerkactiviteiten van DELTA ondergebracht bij het DELTA Netwerkbedrijf. Op dat moment was TenneT hoofdverantwoordelijk was voor het beheer van het hoogspanningsnet. In juni 2009 verkocht DELTA haar hoogspanningsnet van 150 kV en 380 kV aan TenneT. In 2010 spande DELTA samen met Essent en Eneco een rechtzaak tegen de Nederlandse Staat aan. Het Hof bepaalde toen dat de Splitsingswet in strijd was met het Europees recht, omdat economische belangen volgens dit recht geen inbreuk op het vrije kapitaalverkeer kan rechtvaardigen. Naar aanleiding hiervan stelde de Staat cassatie in en werd de zaak betreffende de splitsing doorverwezen naar het Europees hof van Justitie. Hierdoor werd de splitsing van DELTA voor een aantal jaren uitgesteld en zal het voorlopig nog geen afzonderlijk energie- en netwerkbedrijf worden, maar een nutsbedrijf zoals het nu is met een klantgerichte DELTA Klantenservice.
Duurzaamheid
DELTA wil zijn klanten oplossingen op het gebied van multi-utility gebied bieden die zo duurzaam en innovatief mogelijk zijn. Hierop kan de DELTA Klantenservice van toepassing zijn. DELTA wil garant staan voor continuïteit in aanbod en relatie en ziet dat traditionele energiebronnen eindig zijn. DELTA vindt het daarom belangrijk dat processen en technieken verduurzaamd worden in zowel het proces van het opwekken van energie als de afvalverwerking en water. DELTA wil zijn producten en diensten steeds verder integreren waardoor er ingespeeld kan worden op de behoefte van klanten aan eenvoud en comfort. De DELTA Klantenservice speelt hierbij een belangrijke rol.
Het klantenservice Delta telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice Delta