Klantenservice CAK
Beoordeling:
Hulp nodig met het vinden van Klantenservice CAK?
Bel 035-2046666
Beoordeling:
Bellen kost 100cpm. Dit tarief geldt ook als u bent doorverbonden. Doorschakeldienst van Cadena Xtra SL
Dit is de oplossing als u snel telefonisch contact wilt opnemen voor openingstijden, contact informatie, storingen, telefoonnummers en/of klachten. Wij helpen u snel en accuraat. Nummerinformatiedienst BV, Koninginneweg 11 1217KP Hilversum. Abonneeservice.
035-2046666 kost € 0,90 per minuut. Dit tarief geldt ook als u bent doorverbonden.
CAK Klantenservice (Centraal Administratie Kantoor)
Het Centraal Administratiekantoor (CAK) werd in 1968 opgericht naar aanleiding van de invoering van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ). Het CAK werd verantwoordelijk voor de financiering van AWBZ-instellingen. Jarenlang had het CAK alleen met de AWBZ te maken. Veranderingen in de AWBZ door de jaren heen leidden voor het CAK tot nieuwe werkzaamheden en dus een groei van de organisatie. Door de komst van nieuwe taken in recente jaren groeide het CAK uit tot een van de centrale uitvoeringsorganisaties in de zorg- en welzijnssector in Nederland.
Het CAK heeft een centrale positie in de zorg bij het uitvoeren van financiële regelingen en het informeren van burgers. Eén van de kerntaken is het berekenen en innen van de eigen bijdragen voor zorg vanuit de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) en de Wmo. Daarnaast is het verantwoordelijk voor de financiering van AWBZ-instellingen en voor de uitbetaling van de Compensatie eigen risico (Cer) en de algemene tegemoetkoming voor chronisch zieken en gehandicapten (Wtcg). Deze wettelijke taken voert het CAK uit voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
Bij het uitvoeren van onze taken gaat het CAK uit van een aantal kernwaarden. Zij doen dit betrouwbaar, menselijk en professioneel
Niet iedereen kent het Centraal Administratie Kantoor van naam, maar jaarlijks komen veel Nederlanders met het CAK in aanraking. Het gaat om ruim 800.000 mensen die een eigen bijdrage voor zorg betalen en ruim 1,9 miljoen mensen die van het CAK een compensatie voor hun eigen risico ontvangen. Daar zijn vanaf eind 2010 ook nog ongeveer 2 miljoen mensen bij gekomen die in aanmerking komen voor de algemene tegemoetkoming ter compensatie van hun meerkosten door een chronische ziekte of handicap.
Klanten van CAK zijn:
• mensen die in een AWBZ-instelling wonen en hiervoor een eigen bijdrage betalen;
• mensen die thuis AWBZ-zorg ontvangen;
• mensen die hulp bij het huishouden ontvangen of mensen die een hulpmiddel, voorziening of persoonsgebonden budget (pgb) via de gemeente krijgen in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo);
• mensen met hoge ziektekosten die in aanmerking komen voor een financiële compensatie van hun verplicht eigen risico voor de zorgverzekering;
• mensen die recht hebben op een financiële tegemoetkoming voor de extra kosten die zij hebben door een chronische ziekte of handicap.
Het CAK heeft gratis telefoonnummers voor klanten. Deze telefoonnummers zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:00 en 18:00 uur. De gratis telefoonnummers voor de CAK klantenservice zijn:
• 0800-1925 – Wmo + Zorg zonder Verblijf
• 0800-0087 – Zorg met Verblijf
• 0800-2108 – Compensatie eigen risico
• 0800-0300 – Wtcg
Heeft u een vraag of een klacht? Of wilt u een wijziging doorgeven? Dan kunt u met de CAK klantenservice contact opnemen. Dit kan op verschillende manieren.
Vanuit het buitenland:
• Zorg thuis en Zorg met Verblijf: (00) 31 88 711 4000
• Compensatie eigen risico : (00) 31 88 711 5694
• Wtcg vanuit het buitenland: (00) 31 88 711 5695
U kunt het CAK een e-mail sturen via een van de contactformulieren op de website. Heeft u een klacht of wilt u bezwaar maken? Lees dan eerst de informatie op de pagina bij uw regeling. Wilt u de CAK klantenservice brief sturen? Het postadres is: Antwoordnummer 1608, 2509 VB Den Haag. Een postzegel is niet nodig. Wilt u een aangetekende brief sturen? Dan kunt u ook het postbusadres gebruiken: Postbus 84030, 2508 AA Den Haag
Tenslotte kunt u de CAK klantenservice ook altijd een persoonlijk bezoekje brengen. Let wel: maak dan altijd eerst (telefonisch) een afspraak! Het bezoekadres is: Prinses Beatrixlaan 7, 2595 AK Den Haag.
Het klantenservice CAK telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice CAK
Belangrijke informatie:
NL Contact is de oplossing als u snel telefonisch contact wil opnemen met klantenservice CAK. Heeft u er genoeg van om te zoeken naar het telefoonnummer van klantenservice CAK, of heeft u al gezocht maar kunt u niks vinden? Wij helpen u snel en accuraat verder.
Wij zijn niet verbonden met of aangesloten bij bedrijven die zijn opgenomen in ons bestand met informatienummers.
K.H.v Zetten
Ik wil de eigen bijdrage voor de geboden zorg aanpassen via u site. Maar het formulier daarvoor kan niet geopend worden. ook niet via cak downloads. en ook niet op de pc van mijn zoon. Hoe gaat het mij lukken. ps: als ik het formulier wil gebruiken komt het systeem met de melding: geen verbinding. m.vr.gr.
Hulp nodig met het vinden van Klantenservice CAK?
Bel 035-2046666