Bol.com is een Nederlandse webwinkel die in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Betelsmann AG. Bol.com maakt deel uit van de Koninklijke Ahold NV, die verantwoordelijk is voor de Albert Heijn filialen. Bol.com richtte zich aanvankelijk op de verkoop van boeken en platen, maar in de loop van de jaren is het assortiment van het bedrijf steeds verder gegroeid totdat bol.com ook electronica, speelgoed en lifestyle producten verkoopt. Tot 2007 richtte het bedrijf zich slechts op de verkoop van multimedia producten uit eigen winkel, maar onderhand is dit uitgegroeid naar zakelijke verkopen en tweedehandsproducten. Het is de grootste webshop van Nederland. Daarom is het ook zo van belang dat de Bol.com klantenservice in orde is.
Voordat u daadwerkelijk contact opneemt met de Bol.com klantenservice kunt u eerst een blik werpen op de veelgestelde vragen pagina. Vragen die u hier tegen zult komen zijn bijvoorbeeld vragen over uw Mijn Bol.com account of de mogelijkheid om te betalen. Ook vindt u hier antwoorden op vragen over de artikelen via de tweedehandsproducten of de webshop en hoeveel verzendingen kosten. Daarnaast vindt u hier vragen over de leveringstermijn en het beleid met betrekking tot het ruilen of terugsturen van gekochte artikelen via de webshop. Ook vragen over uw factuur of de PostNL Pakjegemak komen aan bod.
Indien uw vraag niet aan bod is gekomen, kunt u contact opnemen met de Bol.com klantenservice. Dit doet u door middel van een contact formulier waarbij u uw naam, familienaam, adres en e-mail invult. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om uw vraag in te typen in het venster van de digitale hulp Billie, of juist te chatten met een medewerker. Deze is vanaf 09:00 uur beschikbaar. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om uw contact zo nauwkeurig mogelijk te maken.
Zo kunt u uw vraag 24 uur per dag en 7 dagen per week aan de Web Crew stellen op de Bol.com Facebook. Deze manier van de Bol.com klantenservice is niet alleen op Facebook te gebruiken, maar ook op Twitter: u kunt Bol.com’s Webcare team bereiken via @Bol_com. Als de medewerkers van de social media pagina’s zo druk zijn dat ze ook hier geen antwoord op uw vragen kunnen geven, zijn er ook nog andere mogelijkheden.
Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de Bol.com klantenservice. U kunt de medewerkers van de klantenservice bereiken op 030 – 310 4999. Dit nummer is 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar en kost een lokaal tarief. De medewerkers informeren u graag en nemen ook uw bestelling aan per telefoon als u daar behoefte aan heeft. Ook kunt u terecht bij de Bol.com Klantenbalie als u liever persoonlijk advies of antwoord op uw servicevragen wil. U kunt gebruik maken van het postadres en een brief sturen naar: bol.com bv, t.a.v. Afdeling Klachten, Postbus 8080, 3503 RB, Utrecht.
Het klantenservice Bol.com telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice Bol.com