Audi kent zijn oorsprong in het in 1899 opgerichte autobedrijf Horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd door August Horch opgericht, een ex-Benz medewerker, samen met nog drie partners. Echter, na ongeveer 10 jaar, verliep de samenwerking niet meer zo soepel tussen Horch en zijn partners. Hierdoor werd Horch ontslagen. Echter, August Horch wilde wel verder in de autobusiness. De naam Horch kon hij echter niet meer gebruiken. De zoektocht naar een nieuwe naam was dus begonnen. Zijn tien-jarige zoon wees hem erop dat zijn naam in het Latijn Audi betekent. Dit vond Horch goed klinken, dus besloot hij zijn nieuwe autobedrijf Audi te noemen. In de jaren ’30 van de vorige eeuw fuseerde Audi, DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto Union. De vier ringen, het huidige logo van Audi, symboliseert deze samen werking. Tijdens de Tweede Wereldoorlog lag de productie van auto’s van Auto Union, Audi, enige tijd stil. Toen werden er namelijk geen auto’s, maar pantservoertuigen en andere legervoertuigen geproduceerd. Op dit moment is Audi nog steeds een heel populair automerk. Dit heeft onder andere te maken met de geweldige klantenservice van Audi. Audi heeft klantenservice dus hoog in het vaandel staan. De Audi klantenservice bestaat uit verschillende onderdelen. De verschillende onderdelen van de Audi klantenservice zorgen ervoor dat u altijd op een goede manier contact kan krijgen met de juiste personen van de Audi klantenservice. De Audi klantenservice bestaat uit vier onderdelen. Zo kunt u contact krijgen met de Audi klantenservice via de het webcare onderdeel van de Audi klantenservice, via post of email, via de telefonische Audi klantenservice en via een onderdeel die zichzelf de “mobiliteitsgarantie” van de Audi klantenservice noemt. Via het webcare onderdeel van de Audi klantenservice kunt u op een zeer gemakkelijke manier snel contact krijgen met de Audi klantenservice. Webcare betekent namelijk dat u via verschillende sociale media direct contact kan zoeken met de Audi klantenservice. Het webcare team van de Audi klantenservice staat voor u klaar op Twitter en op Facebook. Het Twitteradres van het webcareteam van de Audi klantenservice is @audi_nederland en het Facebookadres is /audinederland. Het webcare team van de Audi klantenservice staat van 09.00 in de ochtend tot en met 17.00 in de middag voor u klaar. Hiernaast kunt u de Audi klantenservice ook per telefoon bereiken. Dit kan enkel op werkdagen van 08.00 in de ochtend tot en met 20.00 in de avond. De telefonische Audi klantenservice is dus wel twaalf uur per dag te bereiken! Hiernaast kunt u uw vraag, opmerking, klacht of tip ook mailen naar de Audi klantenservice. Dit kan via info@audi.nl. Het is belangrijk om goed in het onderwerp te vermelden waar de mail over gaat. Op deze manier behandelt de juiste persoon van de Audi klantenservice het mailtje. Hiernaast bestaat er bij de Audi klantenservice ook nog de “mobiliteitsgarantie”. Dit betekent dat de Audi klantenservice 24 uur per dag bereikbaar is op een telefoonnummer zodat u met uw Audi nooit langs de kant van de weg staat zonder hulp. Deze variant van de Audi klantenservice is te bereiken op 080028344857.
Het klantenservice Audi telefoonnummer en bijbehorend tarief is ook gratis beschikbaar.
NL Contact is niet verbonden of aangesloten bij klantenservice Audi